.

Intrebari frecvente / AdBlue

Tehnologia SCR a fost aleasa de catre toti producatorii de vehicule utilitare grele?

- Pentru Euro 4: nu, nu toti producatorii au optat pentru tehnologia SCR. MAN a ales tehnologia EGR (recircularea gazelor). Scania a decis in favoarea tehnologiei EGR pentru majoritatea modelelor sale, de asemenea. Toti ceilalti producatori au ales tehnologia SCR pentru motoarele Euro 4.

- Pentru Euro 5: da, toti producatorii - inclusiv MAN si Scania - au decis sa puna in aplicare tehnica SCR, care necesita utilizarea de AdBlue.
 

Care sunt avantajele tehnologiei SCR?

- Fiabilitate: tehnologia SCR s-a dovedit a fi absolut fiabila in timpul testarii extinse din ultimii ani.
- Solutie de rezolvare pe termen lung: cu tehnologia SCR standardele de emisii Euro 4 si Euro 5 pot fi indeplinite cu usurinta. De asemenea, standardele noi de emisii in curs de implementare solicita aceasta tehnologie.
- Consum redus de carburant: datorita posibilitatii de reglare pentru motoarele diesel intr-un mod mai economic, se poate realiza o economie medie de combustibil de 5%.
- Reduceri de taxe si subventii: mai multe tari europene incurajeaza alinierea la standardele de emisii Euro 4 si 5 prin oferirea de stimulente financiare. De exemplu, in Germania, au scazut taxele de drum avand drept rezultat un avantaj financiar de 0,02€ -  0,03€ pe kilometru.
 

Care sunt dezavantajele tehnologiei SCR?

- Sunteti obligat sa utilizati AdBlue.
- Noile vehicule sunt mai scumpe. Dar asa sunt si vehiculele echipate cu alte tehnici pentru a se conforma cu standardele de emisii.
 

A fost testata efectiv aceasta tehnologie?

Milioane de kilometri au fost deja parcursi, in scopul de a testa noua tehnologie. Acesta a fost testata, de asemenea, in conditii meteorologice extreme, in Spania si Finlanda.

Ce face AdBlue atat de special?

AdBlue este o solutie extrem de pura. Aceasta nu este pur si simplu o solutie apoasa de uree, ci un produs fabricat in stricta conformitate cu tehnologia si in conformitate cu cerinte stricte, folosind apa cu grad de puritate mai mare decat cea din aplicatii medicale. Pentru productia de AdBlue, Prista Oil aplica metoda de dubla osmoza inversa pentru purificarea apei. Producatorii de vehicule grele solicita acest nivel de puritate pentru AdBlue, din cauza garantiei pe care o dau pentru vehiculele lor.

Deschiderea duzei de injectare a produsului este foarte mica, si chiar si cea mai mica prezenta a metalelor in produs are ca rezultat infundarea duzei.
 

Care este durata de conservare a AdBlue?

Perioada maxima de depozitare este de 1 an, in conditiile de depozitare specificate de catre producator. Temperatura este un factor foarte important in acest sens, precum si ambalajele sigilate si un spatiu de depozitare uscat si bine ventilat. Produsul nu trebuie sa fie expus la lumina directa a soarelui!

Ce se intampla in cazul in care un motor greu ruleaza fara AdBlue?

Acest lucru va avea ca rezultat depasirea nivelelor de emisie permise. Motorul diesel functioneaza intr-un mod optimizat, care are un impact negativ asupra emisiei de NOx. Din acest motiv, senzorii sunt plasati in teava de esapament pentru a masura cu precizie emisiile de NOx. Rezultatele masuratorilor sunt stocate in sistemul OBD-(diagnosticare la bord - calculator de bord).

AdBlue este disponibil in benzinarii?

Datorita relatiilor excelente de parteneriat intre Prista Oil Holding EAD si Petrol AD, AdBlue este disponibil la majoritatea statiilor "Petrol AD" din Bulgaria, in pachete de 10L si 18L.

In scurt timp, sisteme automate de umplere cu AdBlue vor fi operationale la principalele benzinarii din tara.